fot: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu

Oddano do użytku obwodnice Gostynia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 434. Wybudowana przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego  trasa została oficjalnie otwarta 4 grudnia.

Warta blisko 140 mln zł marszałkowska inwestycja wyprowadziła ruch samochodowy, zwłaszcza tranzytowy, ze zwartej zabudowy miasta i zlikwidowała tzw. wąskie gardło w układzie komunikacyjnym Gostynia. Licząca 8,4 km obwodnica poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi i komfort życia mieszkańców Gostynia. Przyczyni się też do rozwoju komunikacyjnego i inwestycyjnego regionu.

– To zakończenie największej kwotowo inwestycji drogowej Samorządu Województwa w całej historii jego istnienia – podkreśla Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego. – Stała się faktem, choć wielu sceptyków uważało, że nie damy rady, bo budowa musi potrwać trzy lata. Nam się tymczasem tak potężną inwestycję udało zakończyć w niecałe dwa – dodaje Wicemarszałek Jankowiak.

W ramach inwestycji powstały również most na rzece Stara Kania w gminie Piaski, wiadukt nad linią kolejową, obiekt nad Rowem Bodzewskim, dwupoziomowy, bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 12, a także kanalizacja deszczowa i elementy bezpieczeństwa ruchu.

– Budowa obwodnic wpływa na rozwój terenów wokół. Liczymy, że ta inwestycja spowoduje szybszy rozwój naszej strefy przemysłowej, ale też rozwój zachodniej części gminy Piaski – podkreśla Wiesław Glapka, Wójt gminy Piaski.

Zadanie zrealizowane zostało przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, przy wsparciu funduszami unijnymi  w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Wykonawcą robót budowalnych, którego wyłonił Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, była firma Strabag.

Poza obwodnicą samorząd województwa rozbudował również skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 434 z drogami gminnymi – Aleją Kasyna Gostyńskiego i ul. Europejską w mieście Gostyń. Dzięki wartym 9,5 mln zł pracom poprawi się bezpieczeństwo oraz dostępność komunikacyjna terenów inwestycyjnych. Skróci się także czas przejazdu.